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The Present/매일매일

[230926] 젊은이들의 양극화된 소비 양상

by pensee 2023. 12. 18.

[윤희영의 News English] 젊은이들의 양극화된 소비 양상

Polarized Consumption patterns among the youth

 

 

중산층이 줄어들고 있는 가운데 치솟는 인플레이션과 침체된 경제가 젊은이들의 소비 습성을 양극화하고 있다. 경제적으로 쪼들려 허리띠를 졸라매는 젊은이들은 예상치 못한 비를 만나더라도 우산을 사지 않는다. 신문이나 광고 전단지를 머리에 뒤집어쓰고 뛴다. 코리아헤럴드에 따르면, 버스나 지하철도 타지 않는다. 공공 자전거를 이용한다. 대중교통 요금 푼이라도 아끼기 위해서다.

Amid dwindling middle class, runaway inflation and sluggish economy are polarizing young Koreans’ spending habits. When the young people are financially strapped, they just tightened their belts. Likewise, they wouldn’t buy umbrella even if they encounter unforeseen rain, instead, they just run with a newspaper or advertising flyer on their head. According to the Korea Herald, they don’t even take buses or subways. They use public bicycles for saving a few pennies on public transportation fares.

 

온라인에극도의 절약, 의미 있는 소비 기치로 내건거지방 만들어 절약 정보를 공유한다. 익명의 회원들이 각자 하루에 비용을 확인하며 서로 꾸짖고 잔소리를 해댄다. 생수를 마셨다고 하면 온다고 했는데 기다리지 그랬느냐” “립스틱 사고 싶어요하면입술을 깨물어 혈색 돌게 만드세요라고 핀잔을 주는 식이다. 즉흥적 구입, 충동 구매는 미친 , 배달 업체를 통한 음식 주문은 죄악시된다.

They open beggars’ room under the campaign with “extreme saving, meaningful spending” online, and share saving tips. Pseudonymous users check each other’s daily expenses and scold and nag each other. When they confess the purchase of bottled water, others respond like, “it is going to rain, you should have waited a little longer”. When I say “I want to buy lipstick”, then they tell of like “bite your lips and make your complexion turn red.” Spontaneous purchase and impulsive buying are both crazy behavior, and ordering food with a delivery company is considered a sin.

 

 

반면에 다른 한쪽에선 주방장이 내주는 대로 먹는 일식오마카세(お任せ)’ 저녁 1인당 20~30만원짜리 자리가 없어 예약 경쟁을 벌인다. 일본에선 많은 중년이 손님인 비해 한국에선 젊은 연인들이 그런 사치를 누리며 과시하고 뿌듯해한다. 고급 호텔에서 파는 7~8만원짜리 값비싼 빙수도 줄을 서야 한다. 그릇에 126000원인 애플망고 빙수도 예약이 넘쳐난다. 아무리 비싸도 개의치 않는다. 최근 일본 오사카에 여행을 다녀왔다는 젊은이는한국인 청춘 남녀들이 너무 많아 한국인지 일본인지 모를 지경이었다다음엔 멀리 해외여행을 가야겠다 불평을 하더라고 코리아헤럴드는 전했다.

On the other part of society, a competition for reservation occurs, because there are no seats for ‘Omakase’, a Japanese cuisine restaurant where the customers pay 200,000 to 300,000 won, per person. In Japan, affluent middle-aged individuals are the customers, but in Korea, young couples enjoy such luxury, show off and feel proud of themselves. High-priced shaved ice flakes, which costs 700,000 to 800,000 selling at the luxurious hotels, also requires waiting. Apple Mango Shaved Ice, which costs 126,000 won per bowl, is also facing reservation overflow. No matter how expensive, they don’t care. A young man who recently traveled to Osaka, Japan, complained, “There were so many young Korean people that I couldn’t tell if it was Korea or Japan,” he said, adding, “Next time, I will travel much far from here,” the Korea Herald reported.

 

 

경기 침체 영향 누구에게나 똑같이 미치는 아니다. 저소득·중산층 가구에 집중된다. 물가는 치솟는데 실질소득 줄어들어 중산층이 저소득층으로 전락하는 와중에 희망을 잃은 일부 젊은이들은 자신의 재력이나 수입에 어울리지 않는 사치와 향락에 장래를 저당 잡히고 있다.

The impact of an economic downturn doesn’t affect everyone equally. It concentrates more on the low and middle-class households. While prices are soaring, real income is decreasing, so the middle class fall into the low-income class, and at the same time, some young people who lost hope are buying luxuries that don’t aligns with their means. They are mortgaging their future for pleasure.

 


[Reference]:

https://www.chosun.com/opinion/specialist_column/2023/09/26/DDEAVOP4WRHYVHF5M26MV6Q7R4/

[영문 참고자료 사이트]

 https://koreapro.org/2023/06/won-for-all-all-for-won-why-some-young-south-koreans-embrace-frugality/

 https://foreignpolicy.com/2019/07/04/why-young-koreans-love-to-splurge-shibal-biyong-millennial-fuck-it-expense/

 https://www.koreaherald.com/view.php?ud=20230602000617

 https://www.koreatimes.co.kr/www/biz/2023/09/602_351778.html 


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